
Τι να προσέξετε πριν επιλέξετε ένα ελλειπτικό μηχάνημα
Με την αγορά ενός ελλειπτικού μηχανήματος και εφόσον ακολουθήσετε κάποιο συστηματικό πρόγραμμα προπόνησης θα δείτε πολύ σημαντικά αποτελέσματα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, τόσο σε εμφάνιση αλλά και σε φυσική κατάσταση. Το ελλειπτικό μηχάνημα θεωρείτε το πιο φιλικό όργανο γυμναστικής ως προς τον αθλούμενου χρήστη. Μηδενικοί κραδασμοί και καταπονήσεις σε αρθρώσεις και συνδέσμους. Επίσης είναι το μοναδικό από τα όργανα γυμναστικής που μπορεί να συνδυάσει την καρδιοαναπνευστική άσκηση και την μυϊκή τόνωση.
Τι να προσέξετε πριν επιλέξετε ένα ελλειπτικό
Μήκος διασκελισμού
Το μήκος διασκελισμού ενός ελλειπτικού μηχανήματος καθορίζεται από την διάμετρο του δίσκου μετάδοσης κίνησης ή το μήκος της πεταλιέρας μετάδοσης κίνησης, ανάλογα με το τι τύπο μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιεί το κάθε ελλειπτικό μηχάνημα. Όσο μεγαλύτερος είναι ο δίσκος ή η πεταλιέρα τόσο μεγαλύτερη σε μήκος κίνηση μεταδίδει στα πεντάλ άρα και μεγαλύτερο σε μήκος διασκελισμό. Γενικά, τα ελλειπτικά ανώτατης ποιότητας έχουν μεγάλο μήκος βήματος (πάνω από 45 εκατοστά).
Βάρος τροχού
Το βάρος του τροχού σε ένα ελλειπτικό μηχάνημα παίζει σημαντικότατο ρόλο στην αίσθηση και την εκτέλεση της άσκησης στο ελλειπτικό μηχάνημα που θα επιλέξετε. Το ιδανικότερο είναι το βάρος του τροχού να είναι όσο μεγαλύτερο γίνεται. Ο τροχός του ελλειπτικού μηχανήματος, όταν διαθέτει μεγάλο βάρος, μέσω της ροπής αδράνειας προσφέρει απρόσκοπτη κίνηση των πεντάλ, σημαντική παράμετρο για την σωστή και ξεκούραστη προπόνηση και επίσης προσφέρει μεγάλο εύρος αντίστασης, στοιχείο το οποίο συμβάλει σημαντικά στην αποτελεσματική άσκηση μέσω του παραγόμενου έργου.
Μέγιστο Βάρος Χρήστη
Το μέγιστο βάρος χρήστη είναι ένας απλός αλλά σημαντικός παράγοντας, ο οποίος είναι ενδεικτικός της ποιότητας του σκελετού ενός ελλειπτικού. Για παράδειγμα, μέγιστο βάρος χρήστη 140 κιλών θα βρείτε σε ένα στιβαρό μηχάνημα, κατάλληλο για τακτική άσκηση στο σπίτι. Τα επαγγελματικά ελλειπτικά, συχνά έχουν μέγιστο βάρος χρήστη που αγγίζει ή και ξεπερνά τα 180 κιλά λόγω της ολοήμερης καταπόνησης που υφίστανται.
Μαζί με το μέγιστο βάρος χρήστη, δείτε και το βάρος του μηχανήματος, καθώς η στιβαρότητα που προϋποθέτει ένα υψηλό μέγιστο βάρος χρήστη, θα πρέπει να μεταφράζεται χειροπιαστά και σε ένα αντίστοιχα υψηλό βάρος του μηχανήματος. Αν για παράδειγμα δείτε ποτέ μέγιστο βάρος χρήστη 150 κιλά και βάρος ελλειπτικού 30 κιλά, τότε κάτι παράξενο συμβαίνει.
Δυνατότητα Ρύθμισης της κλίσης
Τα περισσότερα ελλειπτικά σας επιτρέπουν να επιλέγετε την επιθυμητή αντίσταση κατά την άσκηση, όμως λίγα είναι εκείνα που σας επιτρέπουν να προσαρμόζετε και την κλίση. Η άσκηση σε υψηλή κλίση απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια κατά τον ίδιο τρόπο που το περπάτημα σε μία ανηφόρα απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια συγκριτικά με το περπάτημα σε μία ευθεία. Ως αποτέλεσμα, αυξάνεται ο ρυθμός καύσης θερμίδων.
Η κλίση μπορεί να ρυθμίζεται χειροκίνητα προσαρμόζοντας κάποιο μοχλό, ή ηλεκτρονικά απλά με το πάτημα ενός κουμπιού στην κονσόλα. Αλλάζοντας την κλίση του ελλειπτικού και επομένως την πορεία της κίνησής σας, αποκτάτε τη δυνατότητα να στοχεύετε διαφορετικούς μύες και να βάζετε πιο συγκεκριμένους στόχους. Όταν η κλίση είναι υψηλή, δίνετε μεγαλύτερη έμφαση στους γλουτιαίους μύες και τους δικέφαλους. Αντίθετα όταν η κλίση είναι χαμηλή, εστιάζετε περισσότερο στις γάμπες και τους τετρακέφαλους.
Δυνατότητα Ρύθμισης του μήκους βήματος
Ένα ελλειπτικό που επιτρέπει τη ρύθμιση του μήκους βήματος, ουσιαστικά επιτρέπει στο χρήστη να επιλέξει ανάμεσα στο περπάτημα (μικρότερος διασκελισμός) και στην πιο έντονη κίνηση τρεξίματος (μεγαλύτερος διασκελισμός).
Η δυνατότητα ρύθμισης του μήκους βήματος είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμη για τα μέλη μιας οικογένειας, που έχουν φυσικά διαφορετικό διασκελισμό και ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν το ίδιο ελλειπτικό.
Ελλειπτικά οπίσθιου και εμπρόσθιου τροχού
Με μια πρώτη ματιά, θα προσέξετε πως κάποια μηχανήματα έχουν το δίσκο κίνησης στο μπροστινό μέρος, ενώ κάποια στο πίσω μέρος. Ονομάζονται εμπρόσθιου τροχού και οπίσθιου τροχού αντίστοιχα.
Τα ελλειπτικά οπίσθιου τροχού έχουν τον τροχό κίνησης στο πίσω μέρος του μηχανήματος και έχουν μία ελαφρώς πιο ελλειπτική κίνηση. Τα ελλειπτικά εμπρόσθιου τροχού έχουν τον τροχό κίνησης στο μπροστινό μέρος του μηχανήματος κι έχουν συνήθως μία πιο επίπεδη αλλά και ελαφρώς μεγαλύτερη κίνηση. Η επιλογή ανάμεσα σε αυτές τις δύο κατηγορίες εξαρτάται από το προσωπικό σας γούστο. Είναι η γενικότερη ποιότητα του μηχανήματος και όχι η θέση του δίσκου που θα καθορίσει την ποιότητα της άσκησης.
Comments are closed